WRC
Škoda Fabia WRC se světu poprvé prezentovala na ženevském autosalonu v roce 2003 v době, kdy velká autoshow měla svoji klíčovou roli v prezentaci novinek. Automobil vznikl na základech tehdejší Fabie RS, které se muselo vyrobit 2.500 kusů pro splnění homologace závodního speciálu. Na rozdíl od sériového auta však Fabia WRC s ohledem na tehdejší pravidla vrcholné rallye kategorie využila vodou chlazený přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu dvou litrů, naladěný na 221 kW a 600 N.m. Spárován byl s šestistupňovou sekvenční převodovkou, přenášející sílu agregátu na všechna čtyři kola, prostřednictvím tří aktivních diferenciálů. O zastavení se staraly kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech. S ohledem na pravidla pak výchozí Fabia RS dostala upravený přední nárazník, aby délka přesáhla čtyřmetrovou hranici. Šéf Škody Kulhánek avizoval, že po prvotním testování bude vůz postupně bojovat o vítězství v závodech a později dokonce o výhru v celém šampionátu. Fabia WRC sice vypadala krásně, nikdy však nedosáhla žádného většího úspěchu, velkolepá prohlášení skončila blamáží. Vždyť nejlepším výsledkem Fabie ve WRC nakonec bylo jen šesté místo na finské rallye v roce 2004. Škoda tak odešla z WRC v roce 2007 a byl to dobrý krok. Náhradu byla nová verze: Fabia s2000, která měla podstatně více úspěchů.